INFORMATIE VOOR GEZINNEN

Informatie voor gezinnen

De zwemvakanties bij Swim in Balance zijn ook geschikt voor deelname door gezinnen. Zowel de ouders als de kinderen kunnen los van elkaar een mooie zwemslag leren, op hun eigen niveau. De ouders doen mee met de volwassenen cursussen in de ochtend, terwijl er kinderopvang beschikbaar is door het hotel. De kinderen krijgen een aparte (kortere) zwemcursus in de middag, terwijl de ouders tijd voor zichzelf hebben om bijvoorbeeld op het strand te zitten.

Een kindercursus bestaat uit een uur per dag, gedurende 6 dagen. Hierin kan een kind 1 specifieke zwemslag (vlinderslag, crawl of schoolslag) heel mooi leren. Het programma wordt in overleg aangepast afhankelijk van de beschikbaarheid van de aanwezige leraren. Volwassenen kunnen zich langer concentreren en krijgen daarom 2 uur per dag les, zodat ze twee slagen kunnen leren in 1 week.

De Swim in Balance Methode leert je om mindful bezig te zijn met een specifieke activiteit, wat voor kinderen een waardevolle vaardigheid is voor de rest van hun leven. Hierin onderscheidt onze manier van lesgeven zich in grote mate van andere zwemscholen.

‘s Middags zijn er volop mogelijkheden om als gezin iets leuks te doen, zoals midgetgolf, fietsen huren, snorkelen etc.

Wij kunnen speciale familiekamers met korting huren in het hotel, afhankelijk van de grootte van het gezin. Mail ons voor specifieke prijsopgave.

Lees hier de ervaring van familie Cihangir die in 2019 met 6 personen deel hebben genomen aan onze zwemvakantie:

Deelnemers: Familie Cihangir ouders Aydin (40) Anouk (44), Zoons Zana (17) Loran (10), dochters Rosa (8), Piédra (7).

Onze kinderen hebben als vakantie wens om met het hele gezin te gaan surfen in Hawaii. Dan moet je dus heel goed kunnen zwemmen! Vorig jaar kwamen we Swim in Balance tegen op het internet. We waren toen net te laat om mee te gaan naar Kroatië. Dit jaar waren we wel op tijd. Vooraf was iedereen al heel enthousiast. Mijn man nam in het weekend voorafgaand aan de cursus al een voorproefje met een eendaagse cursus bij Swim in Balance. Hij kwam heel blij en ontspannen  thuis. “Dit wordt echt leuk in Kroatië”.

Dag 1 zaterdag. Na een mooie autoreis van 4 dagen via Duitsland, Zwitserland, Italië en een klein stukje Slovenië kwamen we aan bij hotel Belverdere in Medulin Kroatië. Prachtig hotel, licht modern Luxe en supervriendelijk. Daar was Esther, onze zwemjuf deze vakantie, om ons welkom te heten. We gingen naar onze kamers en maakten daarna kennis met onze mede cursisten. Heel leuk en heel divers gezelschap ieder zo met een eigen motivatie om deel te nemen aan deze zwemcursus. We kregen van Esther een menukaart met ons programma voor de week en de introductie hierop.

Dag 2 zondag. Heerlijk geslapen, super ontbijtbuffet waaronder veel vers fruit! Onze zoon Zana had als eerste les 9-11 met zijn groepje in het (zout water binnenzwembad!). Wij gingen met de meiden lekker zwemmen in zee. Voor het hotel is een strand met comfortabele ligbedden en bedjes. Daarna 11-13 hadden Aydin en onze eerste zwemles. De kinderen zwemmen en spelen in het zwembad ernaast en vermaken zich prima! Esther heeft allerlei professionele zwembrillen bij zich die we bij haar kunnen aanschaffen. Als ik met mijn zwembril op met mijn hoofd naar beneden in het zwembad lig te drijven. Voel ik paniek opkomen, OMG waar ben ik aan begonnen. Nu moet ik in mijn vakantie echt iets gaan presteren en dat wordt heel lastig en zwaar denk ik. Dan heeft Esther mijn nek zachtjes vast en legt haar hand zacht op mijn schouders, “ontspan alles even”, “maak kleine lucht bubbeltjes in het water”. Terwijl ze dit zegt verdwijnt de spanning en onrust al. Ik doe gewoon precies wat ze heel helder en rustig uitlegt en vooral ook voordoet. We leren ontspannen ademhalen onderwater door lang zal ze leven te zingen. Leren dat bij zwemmen veel energie gaat naar je hersenen als je de veel piekert en denkt en je het dan dus minder lang volhoud. We hebben lol met de andere deelnemers, samen in het zelfde schuitje. De 2 uur les vliegen voorbij!  Jaaa dit is leuk denk ik!

‘s Middags hebben onze 3 jongste kinderen les, de jongste heeft diploma A de anderen A & B. Wij lezen en zwemmen lekker bij het buitenzwembad, meteen naast het binnenzwembad. We kijken af en toe naar binnen en zien de kids en Esther. Helemaal chill en blij tegelijk zijn ze naar afloop, we leren de vlinderslag!

s ‘Avonds eten we samen met ons gezin en kletsen ook nog met de andere deelnemers. Wat zijn we op een mooie plek en wat is alles goed geregeld en verzorgd. Wat is dit fijn denken we nu al!

Dag 3 maandag. S’ochtend van 7:00 tot 8:00 gaan Aydin en Zana met Esther en nog 2 deelneemster aan de cursus hardlopen langs het strand met de Alexander techniek. De kleintjes slapen nog en ik lees een boek op het balkon. De tennisbanen worden aangeharkt. De jogaleraar legt zijn matjes klaar op het gras. Daarna heeft iedereen zijn/haar dagprogramma en tussendoor snorkelenen we vooral heel veel bij het strandje en de pier pal voor het hotel. Er zijn zoveel visjes en vissen, we hebben allemaal teletubbie snorkels en zwemflippers gekocht aan het strand. De meisjes zijn non-stop in het water.

Het rare is, we hebben met z’n allen een vol programma maar het gaat allemaal heel relaxt! Dat is aan de randvoorwaarden te danken alles is gewoon heel goed geregeld en verzorg maar in de eerste plaats aan onze zwemjuf Esther!

Dag 4 dinsdag. We gaan vandaag zelf de puntjes op de i zetten met de schoolslag, zwemmen als een dolfijn en dat gaat heerlijk. Iedereen is gefocust en tegelijkertijd ontspannen bezig. Het is inspannend en ontspannend tegelijkertijd. Sportief en meditatief echt heel bijzonder. Bovenal wordt je er heel blij van. Na de zwemles is er de prachtige omgeving het zwembad. Ook leuke activiteiten voor de kinderen georganiseerd door het enthousiaste animatieteam van het hotel. Bij onze kinderen is boogschieten favoriet. Er zijn ook Yoga & pilatuslessen. Het diner s’avonds is heel uitgebreid, elke avond anders, vers bereid, ook vega en lekker veel verse vis.

Dag 5 woensdag. Vandaag geen les, we gaan op een bootexcursie met de hele groep en s’avonds bij maanlicht een kayatocht over zee maken. Wat is Esther een geweldige zwemjuf een goede gastvrouw en ook nog eens heel leuk gezelschap! Ik had vandaag een top verjaardag :). Esther had doorgegeven dat ik jarig was en de mensen van de bootexcursie kwamen me zelfs verblijden met een zelf gebakken taart met kaarsjes heel onverwacht en erg sympathiek! We legden vandaag met de boot aan in zee in de buurt van een grot, sprongen van boord en zwommen gelukkig samen met Esther naar de grot. Ik heb geen angst meer om in de zee te zwemmen, zelfs niet met mijn kinderen erbij. We moeten nog wel meer oefenen, maar dat komt wel goed. Met de kayak over de met maanlicht beschenen zee en ontelbare sterren in de nacht was onvergetelijk.

Dag 6 donderdag. Vandaag maken we een start met onze tweede zwemcursus, wij gaan voor de borstcrawl 1. Zana gaat voor de vlinderslag en de kinderen die 1 uur les hebben ipv 2 gaan verder met de vlinderslag. We zitten allemaal in een heerlijk ritme en wat is dit eigenlijk lekker op vakantie. Je verveelt je geen moment, bent echt ook samen als gezin bezig, werkt aan je eigen vaardigheden en er is tijd voor eigen ontspanning en rust. Je wordt supergoed verzorgd.

Dag 7 vrijdag. Vandaag was even pittig met het zoute water in de neus met de ademhaling bij de borstcrawl. Maar Esther wees ons de weg en motiveerde, stapje terug indien nodig en gestaag verder. Vandaag stapten we moe maar voldaan het zwembad uit. Een aantal deelnemers sprak samen af om nog een uitstapje naar Pula te maken om daar het Archeon te bekijken. Wij bleven lekker “thuis”.

Dag 8 zaterdag. Vandaag onze laatste cursusdag, zwemles, zee, inpakken uitchecken afscheid van Esther en de groep die s’middags terug naar Nederland vlogen. Spullen ingeladen in de auto. We hebben nog de hele dag aan het zwembad en in zee doorgebracht, was geen enkel probleem. Helemaal ZEN zijn we s’avonds aan de terugreis naar Amstelveen begonnen. Wat was dit een goed plan voor de zomervakantie! In Nederland gaan we verder met zwemlessen bij Swim in Balance en ook voor ons team lijkt het ons heel waardevol en fijn. Esther enorm bedankt <3

Amstelveen, 4 september 2019

Schrijf je nu in en beleef je ultieme zwemvakantie!

Om je aan te melden voor deze vakantie, klik op bovenstaande knop of schrijf een email naar: info@swiminbalance.nl.

Dan kun je meer info ontvangen over bijv. de tarieven voor familieleden en antwoord krijgen op andere vragen. Omdat het hotel erg geliefd is, raden we je aan om je zo vroeg mogelijk aan te melden, dan hebben we de meeste kans dat we je kamer nog kunnen reserveren. Last-minute boekingen zijn een gok, maar wel mogelijk. We verwachten tussen de 15 – 20 deelnemers.